Blog

Rodzaje wgnieceń które można naprawić metodą PDR

Dla odmiany dzisiaj odrobinę teorii, która może się przydać, kiedy zauważysz wgniecenie na swoim aucie.

Technika PDR rozróżnia trzy podstawowe rodzaje wgnieceń, co pozwala oszacować szkodę, strategię naprawy oraz dokonać naprawy z uwzględnieniem możliwych komplikacji. ??

Poniżej przedstawiam wam krótki opis rodzajów wgnieceń oraz wskazówek, jak można dokonać ich klasyfikacji.

  • Wgniecenie płytkie, ale obszerne; rozległe, które często powodują deformacje płaszczyzny.
    Często z taką szkodą mamy doczynienia na skutek uderzenia dużego elementu na auto np. szlaban, który uderzył w dach; duża gałąź lub konar drzewa, który spadł na maskę auta; uderzenie autem w słupek, półkę itp.??????
    Skoro szkoda jest tak dużo, czy uda się ją naprawić metodą PDR??
    Tu ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, gdyż tak duże wgniecenia należy zawsze potraktować indywidualnie. Na oględzinach zawsze omawiamy z klientem możliwości oraz ryzyko związane z naprawą. W większości przypadku udaje nam się całkowicie naprawić szkodę, jednak czasami, kiedy blacha traci swoją plastyczność, wyciągnięcie wgniecenia jest niemożliwe. Kiedy klienci są tego świadomi, często decydują się na naprawę w miarę naszych możliwości, aby znacznie poprawić wygląd auta oraz przygotować go do naprawy u lakiernika.
  • Wgniecenie zaokrąglone i płytkie, powstają najczęściej po gradzie lub uderzeniu kasztanów itp.
    Tego rodzaju wgniecenia są bardzo łatwe do naprawy, dlatego zawsze w 100% szkoda jest likwidowana. Z drugiej strony warto wspomnieć, że przy tego typu wgnieceniach nie ma znaczenia jedynie ich kształt, a również wielkość i ilość. Jeśli na aucie po gradzie mamy więcej niż 500 wgnieceń, to mimo likwidacji szkody, należy pamiętać, że blacha traci swoją plastyczność i sprężystość.
    Można taki efekt zaobserwować na autach z nieco cieńszą blachą, najczęściej są to marki francuskie lub japońskie. Jednak aby was uspokoić, tego typu grady zdarzają się bardzo rzadko w naszym rejonie.
  • Wgniecenie ostre z zauważalną koroną wokół, to najczęściej efekt parkowania na wąskich polach parkingowych. Otwierając drzwi auta zaparkowanego blisko drugiego samochodu, zdarza się bardzo często, że rantem uderzamy w drzwi sąsiada. No i mamy szpiczaste wgniecenie na drzwiach sąsiedniego samochodu. Często takie szkody powstają również na wskutek uderzenia w karoserią innego, ostrego przedmiotu jak np. drutu, haku, ostrego zakończenia barierki itp.
    Takie wgniecenia są wyzwaniem, jednak prawie zawsze udaje się nam sprostać oczekiwaniom klientów. Zagrożenie jakie czasami pojawia się przy tego typu szkodach, to powstanie ubytku lakieru w centralnym miejscu wgniecenia ( tj. w największym szpicu ). I tu możemy zaradzić, poprzez wykonanie zaprawki ( czyli zaprawienie ubytku odpowiednio dobrany pod model i markę auta lakierem ). W ten sposób klient może mieć pewność, że takie wgniecenie, mimo rozległej szkodzie na kilku płaszczyznach, zostanie naprawione metodą PDR w szybki i nie inwazyjny sposób.

Dodatkowo, aby zobrazować o czym mowa, wrzucam kilka zdjęć z wgnieceniami które zostały omówione w tym poście.
Mam nadzieje, że te informacje będą dla was przydatne, zwłaszcza kiedy przytrafi wam się jakaś szkoda. Warto być świadomym, że nie trzeba wymieniać elementu na nowy lub wydawać fortuny na lakiernika…. ??

Dzięki metodzie PDR zaoszczędzisz pieniądze i co najważniejsze czas!

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!